امروز سه شنبه  ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
۱۳۹۹/۰۴/۱۸- ۱۱:۴۱ - مشاهده: ۲۸۸۹

برگزاری کارگاه مجازی بر خط مشترک دانشکده روابط بین الملل با اندیشکده مرکز جنوب(ژنو)

اولین کارگاه مشترک مجازی برخط دانشکده روابط بین‌الملل و اندیشکده مرکز جنوب به مدت 4 ساعت، روز سه شنبه 17 تیر ماه 1399 (به زبان انگلیسی) برگزار شد.

برگزاری کارگاه مجازی بر خط مشترک دانشکده روابط بین الملل با اندیشکده مرکز جنوب(ژنو)

اولین کارگاه مشترک مجازی برخط دانشکده روابط بین‌الملل و اندیشکده مرکز جنوب به مدت 4 ساعت، روز سه شنبه 17 تیر ماه 1399 (به زبان انگلیسی) برگزار شد. بیش از 82 نفر از کارشناسان وزارت امور خارجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، اتاق تعاون ایران، جهاد کشاورزی، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران وزارت صمت، اساتید و دانشجویان دانشگاههای مختلف کشور در این کارگاه شرکت داشتند. این نشست قرار بود با حضور اساتید مرکز جنوب در دانشکده روابط بین الملل برگزار شود که به دلیل پاندمی ویروس کرونا به صورت برخط برگزار شد.

آقای دکتر شیخ‌الاسلامی، رئیس دانشکده روابط بین الملل سخنران افتتاحیه این نشست بود. ایشان در خصوص اهمیت تجارت بین الملل، نقش سازمان تجارت جهانی در دنیای امروز و تاثیرات بحران کرونا بر تجارت بین الملل صحبت کرد.

پنج نفر از اساتید برجسته مرکز جنوب در این کارگاه سخنرانی کردند که اسامی آنها عبارت است از:

  • خانم آیلین کووا با عنوان " اصلاحات سازمان تجارت جهانی"
  • خانم آیلین کووا و آقای فرناندو روزالز با عنوان " تجارت الکترونیک"
  • آقای فرناندو روزالز با عنوان" تسهیل سرمایه گذاری"
  • آقای پیتر لوننبرگ با عنوان" یارانه شیلات"
  • خانم ماریما ویلیامز با عنوان " تغییرات آب و هوا"

مدیریت این نشست را آقای دکتر فاخری، استاد دانشکده روابط بین الملل برعهده داشت. به شرکت کنندگان در این دوره گواهی حضور اعطاء می‌شود.

لازم به ذکر است که مرکز جنوب در سال 1995 میلادی بر اساس موافقتنامه بین الدولی اعضاء تشکیل گردیده و مقر آن در ژنو می‌باشد. مرکز یاد شده هم اکنون دارای 54 عضو بوده که جمهوری اسلامی ایران از اعضای قدیم و فعال آن است مرکز جنوب، مرکز فکر و تحقیق با محوریت کمک به سیاستگذاری کشورهای در حال توسعه در  قبال مباحث مهم و کلیدی مطرح در محافل بین المللی است. در واقع، مرکز یاد شده با انجام تحقیقات در حوزه‌های مباحث مهم کلیدی بین المللی، مشارکت نمایندگان کشورهای در حال توسعه را در فرآیندهای مهم مذکراتی بین المللی تسهیل می نماید و به نوعی در حوزه‌های مختلف توسعه ای در مواضع کشورهای در حال توسعه اجماع سازی می‌کند که این امر کمک بزرگی به مشارکت فعال و معنا دار نمایندگان کشورهای در حال توسعه در پیشبرد منافع مشترک و حتی منافع ملی آنها در نشستهای مرتبط با مباحث توسعه ای بین المللی می نماید.

کارگاه آموزشی کنونی نیز دومین همکاری مشترک فی مابین جمهوری اسلامی ایران با مرکز یاد شده است. اولین کارگاه آموزشی با حضور اعضای مرکز جنوب، کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد(آنکتاد) و وزارت امورخارجه در سال 1388 در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی برگزار گردید.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما