امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۲/۱۹- ۱۰:۵۵ - مشاهده: ۳۷۹

بازدید دانشجویان دانشگاه اردکان یزد از دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه

زمان: سه شنبه مورخ 18 اردیبهشت ماه 1403

روز سه شنبه مورخ 18 اردیبهشت ماه 1403، گروهی 23 نفره از دانشجویان مقطع کارشناسی رشته علوم سیاسی از دانشگاه دولتی اردکان به همراه دو تن از اساتید خود پس از بازدید از مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه از جمله کتابخانه تخصصی و موزه اسناد تاریخی وزارت امور خارجه، از دانشکده روابط بین الملل بازدید به عمل آوردند. در بازدید از کتابخانه تخصصی وزارت امور خارجه، کتابدار این مجموعه درباره کتابخانه تخصصی وزارت امور خارجه، امکانات این مجموعه به ویژه کتب مرجع و تاریخی و ویژگی‌های منحصر به فرد این مجموعه و چگونگی استفاده از امکانات آن، توضیحاتی را ارائه و بخش‌های مختلف کتابخانه را به دانشجویان معرفی کردند. در ادامه، دانشجویان در اداره نگهداری اسناد حضور یافته و ضمن بازدید از موزه اسناد تاریخی به توضیحات کارشناس مربوطه درخصوص نحوه بهره برداری پژوهشی از اسناد گوش فرا دادند.

سپس، دانشجویان با ورود به دانشکده روابط بین‌الملل با جناب آقای دکتر محمدرضا دهشیری ریاست محترم دانشکده دیدار نمودند. در این دیدار آقای دکتر حسینی از اساتید دانشگاه اردکان ضمن ابراز تشکر از برگزاری این برنامه چند منظوره، اظهار داشت در حال حاضر حدود 3200 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در دانشکده‌های علوم انسانی و اجتماعی، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و پیرادامپزشکی دانشگاه اردکان مشغول به تحصیل می‌باشند و از سال 1390 نیز رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه تاسیس شده که در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد نیز تدریس می‌شود. آقای دکتر حسینی گروه اعزامی‌به دانشکده روابط بین­الملل را گروه "راهیان پیشرفت" نامگذاری و جهت ادامه تحصیل این دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور از جمله دانشکده روابط بین الملل ابراز امیدواری نمود.

آقای دکتر دهشیری نیز در این دیدار ضمن خوش­آمد گویی و پاسخ به سوالات دانشجویان، در مورد موضوعاتی چون تاریخچه دانشکده روابط بین الملل، رشته‌های تحصیلی دانشکده، نحوه پذیرش دانشجو، ویژگی‌های یک دیپلمات انقلابی و نیز تحلیل روند تحولات غرب آسیا از جمله تحولات فلسطین و غزه توضیحاتی ارائه نمودند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما